Fórum - Téma


Zlobí mě Impreza¨. Pomozte!


Fórum Impreza (obecně) Zlobí mě Impreza¨. Pomozte!



1  2  3  4  5

2017-03-17 10:21:17

assarcze: Jeden ventil je vidět tady: http://i304.photobucket.c...76/jcroz91/b0e05c2b-1.jpg

Je to ta věc vpravo. A tady je vidět celý systém: http://tinypic.com/dgm8hi.jpg

Já mam záslepky hned za ventily. Tam je lepší přístup.

Být Tebou ale určitě zkusím i zaslepení toho EGR, ať vyloučíš, jestli opravdu není vadný.

2017-03-17 10:51:14

pavlas2: Jo už vím, kde to je. Dá se tam i celkem dobřě dostat. Díky.

2017-03-28 14:34:02

assarcze: Ahoj, nějaké novinky? U mě se problém bohužel vrátil, cca po 200 km s tím starším EGR. Navíc mi na chvíli vyskočila chyba lambdasondy. Takže by mohl být problém i tady... Pátrám dál a dám vědět.

2017-03-28 21:07:53

Ahoj, v čištění EGR ventilu jsem se ještě nedostal. Párkrát poškubal už i mě a tátovy taky jen občas, tak jsem nad tím přemýšlel o tom zaklapání na klice a upravení časování tak mě napadlo že by to klidně mohlo být to klepání motoru ale kvalitou benzínu (detonace), dnes jsem natankoval vervu100 a budu pozorovat. zdar

2017-03-29 08:42:19

pavlas2: Čau,

já tam poslední 2 tankování dávám Vervu 100, zatím bez škubání. Ventily sem ještě neřešil, mám to ve stejném stavu jako po čištění EGR ventilu.

2017-05-04 17:21:09

Zdravím pánové,

jen drobný update.

Od té doby, co jsem naposledy přispěl do tohoto tématu uplynul zhruba měsíc. V mém případě se jedná asi o 4 tankování (= cca 2500 km). Stále tankuju Vervu 100. Problém se díkybohu zatím neopakuje.

2017-05-09 11:09:40

assarcze: Zdar, díky za info. Já mám jinou lambdu a EGR (obojí použité). Auto jelo parádně, ale problém se vrátil po cca 500 km. Ale nebylo to tak tragický jako dřív. A po cca 70 km zase zmizel a auto jede normálně. Už fakt nevim...

2017-07-15 10:38:32

pavlas2: jestli správně chápu, pořád to neni dobrý?

Já mám stejný problém s Foresterem. Při 2-3 tisíc ot. se auto pár vteřin dusí, pak zabere a jede normálně. Je to dost protivný, zvlášť blbý to je třeba při rozjezdech z křižovatky... Nedělá to pořád, někdy jede normálně, někdy ne. Nemá na to vliv teplota, jestli prší nebo je sucho, je jedno jakej tam dám benzín. Nehlásí to žádnou chybu, diagnotika je úplně čistá.

Auto mám od podzimu, hned jsem nechal udělat rozvody, filtry, náplně, svíčky... problém byl od začátku, ale nejdřív jen nenápadně, občas, postupně se zhoršuje. Vyměnil jsem lambdu (první - řídící), celkou škrtící klapku (včetně všech snímačů), kabely ke svíčkám, váhu vzduchu, nic nepomohlo. Po odpojení baterky chvilku jede normálně, pak zas začne a už mě to fakt nebaví

Co ten EGR ventil, to teda taky nepomohlo? Mě třeba ještě napadá zaprasenej katalyzátor, to by nemohlo dělat něco takovýho? Nebo jak tady někdo psal o ventilech a čidlu klepání, to mi nepřipadá to jako úplná blbost... má cenu zkusit nechat seřídit ventily?

2017-07-17 08:14:29

jezevec: EGR jsem měl chvíli zaslepený a bylo to v pohodě. Pak se tam dal jiný, ale jetý a vrátilo se to. Nemam vyzkoušený nový, takže nedokážu říct, jestli to byla shoda náhod nebo taky špatný EGR. Vlastně jetý EGRy jsem tam zkoušel dva, viděl bych to teda spíš na shodu náhod. Ale fakt nevim.

Čidlo klepání jsem zkoušel nový a žádná změna.

Bylo mi doporučeno Subaru Dobřany, tak je zkusím. I když to nemam nejblíž...

2017-07-17 12:48:42

pavlas2: díky za info, EGR zkusím v další etapě, mám ještě druhýho forestera, tak je z čeho brát. Ten má mimochodem najeto přes 370 tisíc (já najel asi 150) a nikdy s ním nebyl sebemenší problém s motorem. Jen po těch kilometrech už má pár dírek v blatníku i jinde, čas od času je potřeba něco vyměnit a bál jsem se, že to bude čím dál horší. Koupě toho zachovalejšího byla spíš prevence, jenže jsem netušil, co mě čeká

Na jiným fóru jsem ale našel jeden zajímavej nápad a zkusil to - odšroubovat čidlo klepání z bloku a dát ho někam mimo. Takže čidlo teď visí na hadici mimo blok (je potřeba drátem propojit tělo čidla s kostrou auta, jinak svítí kuře) a auto jede jako čert... teda zatím Zajímavý je, že jak je to čidlo takhle vyřazený, mám dojem že z motoru slyším lehce klepací zvuk, trochu (ale fakt jen vzdáleně) jako když cvakaly ventily u starý škodovky Uvidíme co bude dál, dám vědět.

2017-07-17 22:56:42

Zdravím pánové,

mě se problém před časem vrátil, takže palivo ze seznamu také škrtám. Minulý týden sem nechal auto zkontrolovat jednoho šikovného člověka ve Zlíně. Zjistil mi, že mám problém se zapalovacíma cívkama. Tak sme je vyměnily (tím šly i svíčky), zatím nemůžu říct, zda to pomohlo, mám najeto cca 100 km od výměny. Časem dá vědět.

2017-08-04 09:04:51

Zdravim,

tak mám zase pár nových poznatků a už se blížíme do finále. Akorát není úplně ideální.

2 týdny jsem měl auto v Subaru Dobřany, kde si s tím celkem vyhráli. Kromě vůle ventilů, která se seřídila, ale problém nevyřešila, přišli ještě na to, že v těch mých "kritických" otáčkách čidlo klepání "slyší" vyšší viobrace motoru, které by tam rozhodně být neměly. A řídící jednotka to pak špatně vyhodnocuje. Všim jsem si, že i na volnoběh se motor nepravidelně lehce chvěje.

Vzpomněl jsem si na zprávu člena AssarCZE, kterému napsali ze subaru.cz o problému s ložisky kliky. Cituji "u těchto motorů (EJ204 118 kW Impreza / 121 kW Legacy) docházelo k nestejnoměrnému opotřebení ložisek klikové hřídele, případně ke špatnému dosedání venitlů do odpovídajících lůžek. Díky tomu dochází ke klepání motoru (nemusí být slyšitelné), což senzor klepání vyhodnocuje jako nežádoucí a ECU pak následně upravuje časování."

Zprvu jsem tuhle zprávu bral jako nepravděpodobnou, ale teď tomu vše dost nasvědčuje a v Dobřanech jsou o tom téměř přesvědčení, i když o tomhle problému zatím neslyšeli. Ještě je tu varianta špatně vyváženého motoru.

Čidlo klepání mám teď provizorně na trošku jiném místě a vypodložené. Auto po převzetí jelo příšerně, na což jsem byl upozorněn. Táhnout normálně začalo až tak od 4500 ot. Ale už neměli čas s tím moc jezdit. Takže jsem ještě resetoval ECU a teď jede normálně. O víkendu to pořádně projedu a dám vědět.

Volal jsem ještě do subaru.cz, kde mi tenhle problém potvrdili. Ještě jsem se zmínil o tom, že ten problém neznají ani v AWD. Tak to se hrozně divili. Ale že by to Subaru nějak řešilo, to bych byl naivní. Ještě mi dali tip na zakarbonovaný spalovací prostor, kdy jim očista už několikrát pomohla. Ale může tohle způsobovat nějaké vibrace? Každopádně jsem teď nabral Vervu 100 a zkusil nalít aditivum od VIF, tak uvidíme.

Ale pokud se naplní varianta s ložisky kliky, tak mě čeká GO motoru ve 150 000 km, což je docela tragický

2017-08-04 10:32:08

pavlas2: Zdravím, díky za info, já můžu jen potvrdit, že ten problém s nějakýma vibracema určitě souvisí. Mám pořád čidlo mimo, sice je zapojený, visí ale na hadici, nic neslyší, takže ani nezlobí V těch původně kritickejch otáčkách teď cvrlikaji ventily, ale jinak auto jede úplně perfektně, táhne zase tak, jak Forester táhnout má a dokonce i na volnoběh vrní krásně klidně, což předtím rozhodně nebylo.

Příští týden jede na kontrolu a seřízení ventilů, dostane i novej senzor a vše co bude potřeba, ale jestli to pak bude zas blbnout, půjde senzor na hadici a dál už to asi řešit nebudu. Do takový GO bych nešel, to už raději jinej motor... Dám vědět

2017-08-04 10:43:24

jezevec: Nevim, jestli novej motor je řešení. Nikdo neví, jestli tam ten problém nebude taky. Navíc podle subaru.cz se to týká motorů z roku 2006 a 2007. Starší a novější na to netrpí...

2017-08-04 11:13:00

pavlas2: Jo, pardon, teď na to koukám, já mám starší motor z 2005 (92kw), tehdy byly s Imprezou úplně stejný, jestli se nepletu...? Ale ono je to jedno, problém je ve výsledku stejnej, i když je možný, že u mě to fakt budou jen ty ventily.

Tak jako tak bych ale nedělal generálku jenom proto, že nějaký čidlo něco slyší a kvůli tomu pak przní chod motoru. Opravil bych prokazatelný závady, seřídil co je třeba, a kdyby čidlo dál zlobilo, obešel bych ho a počkal co se bude dít... Jasně že u jinýho starýho motoru nikdo neví, ale stejně tak je otázka, jestli by generálka tenhle problém s jistotou vyřešila


Odpovědět

1  2  3  4  5