Fórum - Téma


Nesvii potkavaci svetla + ztraceny klic


Fórum Legacy IV BL / BP Nesvii potkavaci svetla + ztraceny klic

Manuály  |  Inzerce  |  Model Subaru Legacy IV BL / BP  |  Naše vozidla



2017-06-15 13:56:11

Ahoj, prihodili se mi takove dve nemile veci. Prestali mi svitit potkavaci svetla (obe zaroven). Kdyz jsem zaparkoval do garaze, svitili. Za tyden uz ne. Zajimave je, ze dalkove,obrysove i zadni sviti bez problemu. Zkusil jsem vymenit zarovky - nic. Prohlidl jsem vsechny pojistky (v motoru i u ridice) - vsechny se zdaji byt v poradku. Dal uz si s tim nevim rady.

Vim, ze nejlepsi bude zajet do servisu. Problem je ale v tom, ze jsem jaksi ztratil jediny klic s imobilizerem a mam uz jen nahradni bez imobilizeru, kterym to auto tak akorat odemku a rozsvitim si palubovku.

Dva problemy, dve otazky:

  • netusite nekdo, v cem je zakopany pes ohledne svetel?
  • kdo by mi v praze mohl udelat "funkcni" kopii klice, kdyz nemam original?

Dekuji

jsem fakt luzr :)

2017-06-15 15:57:24

Nazdar Lůzre, světla nevím, ale klíč bez imobilizéru??? To není náhrada, já mám náhradní klíč se stejnými funkcemi jako hlavní a náhradním klíčem musíš nastartovat, jinak trochu postrádá smysl. Jen vyměnit baterku a musí fungovat jako první klíč. Z našich zkušeností (žena) jsou místa ztrát boční kapsy notebooků, nákupní tašky, kabelky, podšívka a podobně...najde se většinou po zrobení klíče nového, zkus tomu předejít. Držím palce.

2017-06-17 00:12:16

loser:

světla - vytáhni a proměř multimetrem pojistku č.32 v pojistkové skříni ve voze a pak pojistku č. 7 a 8 v motorovém prostoru. Pokud budou ok - směr autoservis.

Ale s tím klíčem máš hlavně finanční problém. Pokud máš pouze vyfrézovanou zámkovou planžetu bez transpondéru (čipu) a nemáš tedy z čeho vytvořit jeho kopii, budeš muset zajet pouze do autorizovaného servisu Subaru a doufat, že pomocí VIN ti nechají vyrobit náhradní klíč. Pokud by jsi měl aspoň jeden klíč s funkčním čipem, mělo by stačit zajít do lepšího zámečnictví, kde řeší i autoklíče a pomocí kopírky a původního funkčního klíče ti nahrají nový čip a spárují jej pak s řídicí jednotkou v autě pomocí notebooku a potřebného software. Tedy ti vyrobí nový autoklíč na počkání, pokud jej budou mít i fyzicky na prodejně. Čím novější vůz, tím je ale menší pravděpodobnost, že se obejdeš bez značkového servisu vozu, protože u novějších autoklíčů obzvláště u japonských vozů to může být problém i pro značkový autoservis a mám dojem, že třeba Honda to řeší dokonce kompletní výměnou všech zámků, co jsem slyšel.

Před časem jsem tohle třeba řešil u Fabie I od manželky a plně funkční klíč tak vyšel na necelou polovinu ceny, co by to stálo ve značkovém servise, nebo kdybych díly na autoklíč kupoval od českých prodejců. Počítej s tím, že pokud to půjde, nebude to u Subaru žádná láce, protože to zrovna levnými díly nevyniká. Pokud by jsi měl origo klíč i s funkčním čipem, tady je seznam typu transpondéru pro Subaru http://transpondery.com/t..._transponder_catalog.html

Třeba u Legacy 2005-2009 je to typ ID 4D62, který koupíš samostatně třeba tady https://www.aliexpress.co...sc&g=y&SearchText=ID+4D62

Koupíš si i nový obal s planžetou, do něj vložíš uvedený čip a necháš vyfrézovat planžetu a nahrát čip a spárovat s ŘJ vozu. Možná by šla v Číně koupit i elektronika pro D.O., aspoň na Fabii I to nebyl problém, což se pak také musí s ŘJ vozu spárovat.

Jinak pouze náhradní obal klíče s planžetou pro vyfrézování u zámečníka https://www.aliexpress.co...db-42f6-9c9d-058a9da125a2

2017-06-17 11:34:07

Jo, souhlas, já to řešil u Nissana, nakonec se našel po udělání rezervy za 1500 bez DO (ale to jsem měl 2. Klíč Originální.), strašili mně s tím samým co psal Revox, to pak jde k desítce, proto radím - hledej, hledej! Já bych ještě obrátil barák vzhůru nohama a vše co jsem měl na sobě naposledy a kudy jsem šel naposledy. To auto do té garáže nějak dojet muselo... mám tu zkušenost, jednou se klíč válel i v trávě před ubytovnou. Nevzdávej se.

No a až ho najdeš, pak udělat tu náhradu s čipem bez DO, ale to je jasné. Až jako poslední bych jel do Subaru, protože tam tě stáhnou z kůže. P

2017-06-17 16:11:16

@Revox: diky za radu. Vymenil jsem pojistku 32 a svetla sviti.

Ted uz jen ten klic. Obratil jsem celej byt a druhy auto(kterym jsem z te garaze odjizdel) vzhuru nohama,ale stale nic. Zkusil jsem vymenit baterku v tom druhem klici-nepomohlo. Koukal jsem ale, ze v nem je takova ta mala kovova (magneticka?) desticka

2017-06-17 17:13:26

To by měl být ten čip, viz. https://www.aliexpress.co...87-41ff-bf18-23684927b1f1

Ten čip je na boku klíče, tj. černá destička vložená nastojato. Uvidíš ho hned, jak klíč otevřeš. A ten klíč dříve normálně fungoval, tedy šlo s ním auto i nastartovat?

Ještě zkontroluj v kabině pojistky č. 7 a 33 a v motorovém prostoru č. 1 a 14.

Jinak sem kopíruji co se píše v návodu kolem klíčů:

Kontrolka imobilizéru brání v krádeži Vašeho vozidla tím, že potenciálnímu zlodeji signalizuje, že je vozidlo vybaveno imobilizérem. Blikat zacne približne 60 sekund

po otocení klícku z polohy „ON“ do polohy „ACC“ nebo „LOCK“, resp. bezprostredne

po vytažení klícku. V prípade, že kontrola imobilizéru nebliká, muže být imobilizér vadný. V takovém prípade Vám doporucujeme obrátit se co nejdríve na servis firmy SUBARU. Pri použití neautorizovaného klícku (napr. okopírovaného) se rozsvítí kontrolka imobilizéru.

POZNÁMKA

Imobilizér pracuje normálne, i když jeho kontrolka bliká nepravidelne nebo je její pojistka prepálená (kontrolka nebliká).

Takže zkoukni jestli po zasunutí a otočení klíče přestane kontrolka blikat.

Tady koukám, že Subaru má navíc "pojistku", že při autorizaci nového čipu, se musí autorizovat znova i všechny ostatní čipy, tedy všechny klíče.

K výrobe náhradního klícku je potrebné císlo Vašich klícku a identifikacní bezpecnostní

císlo. Každý nový klícek musí být zaregistrován systémem imobilizéru Vašeho vozidla, teprve potom se dá používat. U jednoho vozidla lze k používání zaregistrovat až ctyri klíce.

Z bezpecnostních duvodu dochází po výrobe nového náhradního klícku a pri jeho registraci ke smazání ID kódu klícku registrovaných v systému imobilizéru Vašeho vozidla. Proto musí být pri registraci nového klícku predloženy klícky všechny. Klícek, který nebyl po zhotovení nového klícku opakovane registrován, nelze po nové registraci ostatních klícku používat.

2017-06-17 20:22:05

Takže hledej, znovu a lépe, kontrola pojistek a hledat, než to odtáhneš do Subaru. Protože pak se určitě najde. Podšívka bundy, dno skříně, boční kapsy...

Mně nejde do hlavy, že máš druhý klíč bez imobilizéru... respektive bez čipu. Protože i bez baterie v klíči jde auto nastartovat, tak ty pojistky není špatnej nápad.

Ahoj a good luck(a). Petr

2017-06-17 22:26:54

Ten druhy klic nefungoval nikdy. Slo s nim jen odemknout dvere ridice a rozsvitit budiky. Kdyz ho strcim do zapalovani, rozsviti se kontrolka imobilizeru (neblika, jen sviti)


Odpovědět