Fórum - Téma


Automaticke nastavovanie vysky svetlometov


Fórum Outback III (Legacy IV) Automaticke nastavovanie vysky svetlometov

Manuály  |  Inzerce  |  Model Subaru Outback III (Legacy IV)  |  Naše vozidla



2015-11-27 23:00:34

Zdar pani.

Mam Outback 2008 s xenónmi. Svetla svetia dost nizko.

Uz sa tu spominalo ze pri autach s automatickým nastavovanim vysky svetlometov sa zvykmu zaseknut nejake tiahla (senzory) na napravach.

Nikde vsak nieje popisane ich umiestnenie , pripadne postup ako tie tiahla rozhybat.

Ak mate niekto s tymto skusenosti - dajte vediet, kde to hladat, ppripadne foto dost pomozr.

Vopred vdaka za kazdu radu!

2015-11-28 09:39:45

trojliter: Tenhle problém jsem taky řešil. Na přední a zadní nápravě jsou umístěné kostice Vždy je to jenom na jedné straně nepamatuji si na které, ale identifikuješ to snado. Na nápravě je kostice (má to tvar kosti) a ta je spojená přes čep s karoserií. V tom čepu je nejspíš potenciometr. Tím to reaguje na stlačení.

Předpokládám, že Ti svítí kontrolka nivelace světel. Že je nemáš jenom blbě seřízené.

Pokud Ti to svítí dolů, bude nejspíš problém na přední nápravě.

Dá se to identifikovat i pohledem. Pokud kost praskla, tak to sám neopratavíš a musíš koupit celý nový modul. Vycházelo to asi kolem 3.5kCZK.

Pokud je kost v pořádku, rozeber kontakt. Dostává se do něj voda a měděné spoje oxidují. Pokud neuhnily úplně, prostříkni je kontaktolem a pečlivě zaizoluj. Prostříkni olejem hybné části, abys zamezil prasknutí kosti.

Dej vědět, jak jsi dopadl.

2015-11-28 14:12:55

je to na levé straně a pokud praskne tak se opravit většinou dá

2015-11-29 17:46:25

trojliter: na fotce je ten pitomej bazmek označen šipkou a ve předu je ten samý zmetek. Já se s tím peru pravidelně každý rok, protože zatuhnou kloubky a je potřeba to rozhýbat a promazat. Zkus jen lehce kleštěma s tím táhlem pohnout do stran a uvidíš jestli to v těch kloubech chodí a pokud ne, tak je lepší to celé vyndat, ve svěráku opatrně rozhýbat, rozpojit klouby, dobře očistit, namazat vazelínou a vrazit to celé zpátky, potom to zase chodí. Pokud nebudeš mít ty tyčky zatuhlé, tak bude problém v tom konektoru. Tohle mě ale parádně prudí

2015-11-30 06:48:51

Ahoj,

já to u sebe řešil na jaře, pomohla návštěva mototechny a dva do sebe zašroubovaný kulový klouby po 150ti korunách (je to nějaký kloub řídící tyče avie nebo co). Mají prachovku a jsou dvakrát větší než origo, takže doufám že víc vydrží (doteď 150tis km :).

Jo jinak jsem to dělal na levé přední nápravě.

2016-02-12 11:01:25

MY2008, a neměli by jste někdo tip, jak ověřit funci konektoru? táhla rozhýbány, konektory (pochvala japoncům) čisté. kontrolka nivelace světel je jak vánoční stromeček a nezhasne a nezhasne :) šel jsem až ke světlometům, zkontroloval konektory na světlech na těch štelovacích krabičkách (jdou povolit nejen konektrory, ale částečně se mi podařilo povolit i celou tu "štelovací krabičku" (celé vyndat jsem to nedal) -- co potom zatraceně nechce jít nasadit zpátky :)

2016-05-20 10:43:12

ak sa nemylim funkcnost sa da overit tak. ze posadis dvoch aspon 100kg chlapov do otvoreneho kufra a auto by malo svetla resp karoseriu vyrovnat. Najlepsie robit oproti stene. No ale ja mam otazku ci niekto vie ako funguje ta nivelizacia, ci to robia tlmice a ak ano ako. Ci nemoze byt aj tam problem. Proste neviem a nechapem systemu vyrovnavania vysky svetiel. Ci sa hybe karoseria alebo ci su vo svetlach motorceky.

Diky

2016-05-20 10:53:48

hribo: Senzory jsou na napravach vyse popsane. Budou tam k tomu nejake potenciometry. Cili podle toho jak je naprava stlacena, takovy signal to vysila. Pres nejakou ridici jednotku to pak bude ovladat servomotorky, ktere jsou ve svetlech. To ze tam jsou vidis snadno po nastartovani, kdyz si to najizdi do nulove polohy.

2016-05-20 12:47:32

kulik: ahoj dakujem za odpoved, a prave ze pri startu to nešrobi nic, ale musim este raz vyskusat tu zadnu napravu sa mi zda ale nie som si isty, ze sa dviha. ja ho postavim, nastartujem, pomaram blatnik koleso rozmer posadim dvoch 100kg "bujakoch" a uvidim co sa bude diat

Musim na to prist, lebo sa mi zda, ze nefunguje mi to spravne.

2016-05-20 13:04:27

hribo: Auto uz bohuzel nemam, abych to overil. Nicmene pokud se pamatuju, tak pri vypnutem zapalovani jsou svetla sjeta dolu. A po nastartovani s nima zacvici elektromotory nahoru. A to vzdycky. Pokud je v haji jeden ze senzoru, tak se pak nastavi do uplne horni, nebo uplne dolni polohy, ale elektromotory s tim podle meho hybou vzdy. Tedy pokud se nedeje vubec nic, tak bych sel po elektromotorkach ve svetlech.

Nicmene si nejsem jisty, jestli nepletes 2 veci dohromady. Nivelace zadni napravy je neco jineho, nez nivalace svetel. Byt to spolu trochu souvisi. Outback ma vzadu nivelaci zadni napravy, tim, ze koriguje pokles zadku auta pri zatizeni. Ale nivelace svetel (u Xenonu) musi byt i u aut bez nivelace zadni napravy. Treba u Legacy.

Takze pokud chces 2. chlapama v kufru docilit zatizeni auta na zadek a pozorovat, jestli se hnuly svetla, pak OK, ale jestli chces merit svetlost zadni napravy, tak jdes podle meho spatnym smerem.

2017-09-29 17:07:19

Ahojte, potreboval by som poradit. Pred cca mesiacom som kupil OTB 2009 s tym ze mi svietila kontrolka nivelacie svetiel. Podla navodu ktory som nasiel na nejakej anglickej stranke som demontoval oba senzory a premeral. Prisiel som na to ze zadny nefunguje, rozobral som ho precistil zlozil premeral a OK. Namontoval som a kontrolka nivelacie svetiel mi prestala svietit. Bol som cely HAPPY, ale presli 2 tyzdne a opat sa rozsvietila. Nasledoval proces demontaze a premerania, ale oba senzory su OK. Neviete kde by mohol byt problem? Nemate nahodou elektricku schemu zapojenia. Nemoze to byt napr nejaky konektor na motorcek pri svetlometoch. Uz neviem kde hladat.....

prikladam link:

http://forums.sidc.co.uk/...-levelling-warning-light/ https://www.dropbox.com/s...ghj6iu/G8150BEV11_620.pdf


Odpovědět