Články


Toyota FT-86 - opravdový sporťák s motorem Subaru

2011-03-03 Přečteno: 5 575x

Opravdový sporťák od Toyoty?

Na ženevském autosalonu se objevil nový koncept připravované Toyoty FT-86, která vzniká spoluprácí Toyoty se Subaru. Má jít o nástupce legendární Corolly Levin AE86, který bude vhodně doplňovat současnou nabídku Toyoty o čistokrevný sportovní automobil. Koncepčně má jít o 4 až 5-ti místné kupé s motorem vpředu a pohonem zadní nápravy. Motor dodá Subaru a podle dostupných informací by se mělo jednat o atmosférický plochý čtyřválec o objemu 2 litry. Výkon zatím není znám, v současné době ovšem atmosférický dvoulitr vyrábí Subaru pouze jeden. Je čerstvě inovovaný a doshuje výkonu 150 koní v 6000 otáčkách za minutu. Točivý moment se zvýšil na 198 Nm, které jsou k dispozici ve 4200 ot./min. Motor je velmi točivý a pro vůz nepochybně vhodný. Je pravděpodobné, že pro potřeby FT-86 budou jeho výkon a točivý moment  upraveny. Převodovka bude manuální šestistupňová, jak to má u sporťáku být. Na hnané nápravě se dá očekávat minimálně příplatkový samosvorný diferenciál pro ještě lepší drifty.

Předčí svého slavného předchůdce?

Podle dostupných informací a fotografií to všechno vypadá velmi nadějně. Zdá se, že si v Toyotě uvědomili, že sportovní auto se nedělá motory s nesmyslně vysokým výkonem dostupným v celém spektru otáček, popřípadně dramatičtějšími nárazníky, falešnými otvory pro nasávání vzduchu nebo obrovskými litými koly z kterých přímo tryská testosteron. Však původní Corolla Levin měla v nejsilnější verzi "pouhých" 125 koní a vzhled nebyl, věru, také nijak sexy-sportovní (přesto ho však máme všichni rádi). Neznamená to, že by byla nějakým loudalem. Díky absenci zbytečností jako je třeba ABS nebo klimatizace vážila pouze necelou tunu a to je u sportovního auta rozhodně podstanější než sedačky na které padlo celé stádo krav. U jeho nástupce se s absencí všelijaké komfortní výbavy asi nedá počítat, přesto výrobce neustále ujišťuje, že hmotnost snižuje kde se dá.  Aby FT-86 dosáhla stejného poměru výkon/hmotnost jako její slavná předchůdkyně, musela by při výkonu 150 koní vážit 1200 kilogramů, což se zdá jako docela reálné číslo. Jízdním vlastnostem určitě prospěje i směrem do středu auta maximálně posunutý motor s nízkým těžištěm.

 A co na to ostatní?

Vypadá to tedy, že po docela dlouhé době světlo světa spatří opravdový řidičský stroj. Doufejme, že Vaše pokusy o ostrou jízdu a díky pohonu zadních kol i dlouhé drifty nebude krotit žádný velký bratr v podobě ESP. S předpokládanou základní cenou nějakých 450 000 Kč nebude konkurence pro novou Toyotu příliš velká. Přesto může potencionální kupce svádět třeba výborný, ale dražší Lotus Elise nebo Mazda MX-5. Jestli se nová Toyota stane uznávanou legendou formátu Corolly Levin nebo Supry ukáže pouze čas. My FT-86 rozhodně přejeme mnoho úspěchu a hvězdnou kariéru.

Na obrázcích: Toyota FT-86 v Ženevě, její interiér a motor Subaru Boxer 2.0

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie


Články