Články


Test Subaru Impreza 2.0 R Sport

5 komentářů 2008-03-17 Přečteno: 5 123x

Subaru Impreza se představuje - zakulacená, s drzým výrazem a na pohled celkem i rodinná.

Je to Impreza nebo není? Líbí se vám nebo ne? Chtěli byste jí mít doma? Stýská se vám po té minulé? To všechno si musíte rozhodnout sami. My říkáme, že přišla nová doba, a ta změnila Subaru Impreza "téměř" k nepoznání.

Každopádně jí nepoznáte podle vzhledu. Ze sedanu je najednou hatchback a společné s minulými generacemi je jen logo na kapotě.

Subaru jede po proudu všeobecného vkusu a tužeb a připravilo v nové generaci místo sedanu hatchback. Má několik výhod - nabízí více místa na hlavu vzadu, lepší využití zavazadelníku a obestavěného prostoru. Jenže je tu ještě jedna věc, která designéry ovlivnila. Je to zmenšení setrvačného momentu karoserie podél svislé osy. To znamená, že auto by mělo být lépe ovladatelnější. O tom si však povíme o kousek dále. Interiér se také snaží trochu zatočit příď své kánoe elegance po směru současných proudů vkusu. Ale když usedneme za volant, tak zjistíme, že je to pořád to mírně historizující a především funkční Subaru.

Kam se poděly litry?

Ale nechme hodnocení vzhledu. Na to má každý svůj názor a snad jen upoutejme pozornost na to, že auto má strašně malý zavazadelník. Jen 301 l, když podlaha kufru je strašně vysoko, to je ostuda jako hrom. Proč to tak je? Subaru má totiž problém s diferenciály a nádrží. Diferák potřebuje dost místa a nádrže byly posunuty zpod sedadla až za ně. Prý kvůli bezpečnosti a lepšímu vyvážení vozu. Ať je to jak chce, výsledkem je nejmenší prostor pro zavazadla ve třídě, takže auto bude zase spíš pro radost než pro rodinu (na kočárky prostě zapomeňte).

Pod kapotou silostroj

Nyní se oprostíme od pro Subaru nedůležitých věcí a přejdeme k těm zajímavým. Třeba k motoru. Otevřeme kapotu a nahlédneme pod ní, co se tam skrývá. Popravdě nic nového. Dvoulitr boxer ale není třeba nijak hanět. Jen zlehka předestřeme konstrukci: čtyři válce s protisměrnými písty, 4 ventily na válec DOHC, 5x uložená kliková hřídel, vstřikování L-Jetronic, variabilní časování sacích ventilů AVCS…Prostě technické fajnovosti, které ve výsledku dají výkon 110 kW při 6000 ot./min, točivý moment 196 N.m při 3600 ot./min a touhu permanentního vytočení. Tenhle motor je prostě o tom, že po ohřátí mu pořádně naložíte a přeřadíte až těsně pod omezovačem. Pak se sice šplhá spotřeba daleko za desetilitrovou hranici, ale ta radost z perfektně zvukově a výkonově odladěného motoru je velká. Už se těšíme, až se svezeme v STI.

Čtyřkolka jako víno

Auto opět používá symetrický pohon všech kol. Máme tu tři diferenciály (uprostřed diferenciál s viskózní spojkou + možnost blokace), podélně uloženou převodovku, solidní brzdy (i když jejich nástup byl na Subaru poněkud laxní) a jízdní vlastnosti, které závidí i BMW. A už jsme se dostali k slibované jízdě. Nemůžeme říct, jestli je hatchback lepší než sedan, to bychom museli vyzkoušet na totální doraz někde na okruhu a srovnat oba vozy. My se projeli s autem na silničkách Sázavska a Velkopopovicka a výsledek byl tradičně skvělý. Nyní popíšeme pocity, které má na počátku cesty řidič Subaru Impreza pro ty, kteří tento vůz ještě nikdy neřídili: "Přichází zatáčka. Utahuju volant tak, abych auto dostal v ideální stopě ven. Vůz se ovládá jen plynem pedálu. Přichází výjezd, a tak jej prošlapávám až na podlahu. Mírný štěrk rozvlní zabírající kola, ale všechna se rychle zakousnou do silnice a auto se řítí dál. Pak přichází dvojitá zatáčka. Nadjetí, prudká brzda a v půlce zatáčky mírně plyn. Druhou protisměrnou už si užívám s prudkým ubráním plynu a cuknutím volantem. Auto pod nastoupivší sílou setrvačnosti vyjíždí ze zatáčky dveřmi napřed a leká řidiče v načipované ropné oktávce v protisměru. Vše je ale pod kontrolou a korekce volantem vede přesně auto tam, kam je třeba. Pak následuje krátká rovinka a další dvojice zatáček. Další zavlnění…" Samozřejmě, že tohle lze praktikovat s téměř jakýmkoli vozem, pokud má na to dostatečný potenciál podvozku a motoru (zapomeňte však na předokolku s metrákovým motorem metr před přední nápravou). Jenže Subaru to všechno zvládne jen tak. Prostě lehce - v klidu a bez nejmenšího zaváhání i s řidičem začátečníkem. Že hvízdají gumy? To je jen známka toho, že auto, i když v poněkud umírněnějším tvaru rodinného dvoulitru, si to taky užívá.

Verdikt

Se Subaru Impreza si člověk rád na silnicích pohraje, ať má karoserii jakoukoli. Stále pro sebe zabírá špičku malého trhu se sportovnějšími automobily, a to především díky svému perfektnímu podvozku. Škoda jen, že pro mnoho lidí je se základní cenou 498 800 Kč za patnáctistovku nedostupná, Náš testovaný vůz včetně dvacetitisícových doplňků pak přišel na 743 800 Kč. Mnoho lidí si také koupi rozmyslí kvůli tradičně vysoké spotřebě nebo pro malou využitelnost vozu pro rodinu. Subaru díky těmto vlastnostem tak stále zůstane na chvostu v prodejnosti, ale na špici v motoristickém zábavním průmyslu.

Technické údaje

Zdvihový objem 1994 ccm, Max. výkon 110 kW při 6000 ot./min, Max. točivý moment 196 N.m při 3200 ot./min, Spotřeba (l na 100 km) - Město 11,1, Mimo město 6,9, Kombinace 8,4, Výkony - Max. rychlost 193 km/h ,Zrychlení z 0 na 100 km/hod 9,6 s,

Cena

Základní cena vozu 498 800 Kč, Základní cena motorizace 598 800 Kč, Cena testovaného vozu 743 800 Kč

Pokud je tato Impreza pro vás málo, tak zde - http://www.subaruclub.cz/article_detail.php?id=39 - najdete informace o její silnější sestře.









zdroj: novinky.cz

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
No toto :-((( 5 Dave klimat
8 let, 10 měsíců
No toto  :-(((

Foto galerie

Subaru Impreza I GC / GF / GM

Toto je článek o modelu Subaru Impreza I GC / GF / GM

Subaru Impreza Design Concept: předobraz nové Imprezy

Zdá se, že vzhled Subaru Impreza čeká další velká změna. Stane se tak zcela jistě, pokud si designový koncept nové generace vozu, který bude vystaven na právě započaté Auto Show v Los Angeles, získá přízeň tamního auditoria.

Jeho oficiální obrázky najdete níže. Zřejm&aac...

Velké křídlo je zpátky, ať žije WRX STi 2011.

Subaru začne prodávat nejsilnější Imprezu v jedenácté evoluci. Z názvu vozu zmizelo slovo Impreza, ale co je důležitější - model WRX STI - se bude nabízet nejenom jako hatchback, ale zpátky je i tradiční karosářská verze sedan s velkým zadním křídlem.

O pohon nové WRX STI (slo...

Subaru Impreza XV - obalena plastem

Subaru začalo prodávat oplastovanou verzi Imprezy

Subaru podlehlo módní vlně a začalo nabízet Imprezu s "outdoorovým" vzhledem. Nový model vychází z aktuální Imprezy a kromě jiného zevnějšku nenabídne prakticky nic nového. Přesto jde o model, který stojí za pozornost. Impreza XV se začl...

Nové WRX STI 2011 se bylo ukázat na Nürburgringu

Nürburgring, legendární německý okruh je místem, kde mnoho automobilek zkouší své modely. Jedním z výrobců je i Subaru, které do Německa jezdí pravidelně od roku 1992. Nová Impreza WRX STI zajela v dubnu na tajném testování nejrychlejší čas ve své historii.

Na něme...

400 koní a

Věhlasná britská firma, která má zkušenosti i z formule 1 a stojí za mnoha legendárními stroji, nyní konečně ukázala svůj nejnovější produkt - Subaru Cosworth Impreza STI CS400. Upravená Impreza umí „stovku“ za 3,7 vteřiny a má výkon 400 koní.

Elitní ú...

Subaru Impreza WRX STI - nový sedan s velkým křídlem

Subaru ukázalo Imprezu WRX STI jako sedan s velkým křídlem

Na autosalonu v New Yorku se představila nejostřejší Impreza v klasické verzi sedan s velkým funkčním zadním křídlem. Nejsilnější model prodávaný v USA má výkon 305 koní a šestistupňovou manuální přev...

Prodrive ukázal závodní Imprezu za 3,6 miliónu korun.

Britský specialista na vozy Subaru ukázal nejnovější závodní Imprezu pro třídu N. Subaru Impreza N2010, jak zní celý název závodního speciálu, přijde v přepočtu na 3,6 miliónu korun.

Imprezu N2010 pohání upravený čtyřválec typu boxer s přeplňováním a v&yac...

Subaru Impreza R205

Subaru představilo limitovanou edici nejsilnější verze WRX STI. Novinka dostala název R205. Mezi největší změny patří upravený podvozek, brzdový systém a mírné navýšení výkonu motoru. V prodeji bude R205 pouze v domovském Japonsku.

Na dvoulitrovém motoru se změnilo předev&scar...

NEW Impreza WRX STI je konečně v ČR v prodeji.

Asi nejočekávanější model značky Subaru se začíná prodávat i v České republice. Cena Subaru Impreza WRX STI začíná na 1 148 800 Kč a je dokonce možné si vůz objednat s možností odpočtu DPH, tedy v kategorii N1 za 986 219 Kč bez DPH.

Model Impreza WRX STI se stal synonymem pro radost z jízdy s vozidlem, které...

Subaru Impreza WRC2000 - nejlepší WRC všech dob

Subaru Impreza WRC2000 byla v předním motoristickém časopise Autosport zvolena nejlepším "World Rally Car" (WRC) v historii.

 

Ve výčtu, připomínajícím právě uplynulých deset let speciálů WRC, byla modrožlutá ikona prohlášena za nejlepší auto své generace. Článek zoh...

Nářadí pro KAMIKAZE - Impreza STi RA-R

Subaru připravilo další limitovanou sérii Imprezy STI. Dávka koní navíc, sportovní úpravy a to vše jen pro tři sta vyvolených. Jen tři sta vyvolených řidičů se bude moci prohánět v továrně upravené Impreze STI, která dostala poměrně dlouhé jméno Subaru Impreza WRX STi spec C Type...

Subaru Impreza WRX 2007 bude jako hatchback.

Už delší dobu se mluví o tom, že se Subaru hodlá vydat novou cestou, hlavně v případě nové Imprezy. Její nová generace se bude pyšnit radikálně odlišnými tvary po vzoru konceptu B5, který byl představen veřejnosti před rokem na autosalonu v Tokyu. Zásadní novinkou je, že společně s tradičn&iacu...

Impreza SW s novým motorem.

Subaru pripravilo pre svoj modelový rad Impreza Station Wagon (5-dverové kombi) novú základnú motorizáciu. Je ňou 1,5litrový štvorvalcový agregát typu boxer s maximálnym výkonom 77 kW (105 k) pri 6400 ot./min. Motor sa kombinuje s 5-stupňovou manuálnou alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Spotreba pal...

Legenda která žije dál.....

Legendou se ve většině případech stává člověk, který již nežije nebo věc, která již není běžně k sehnání. Jde o něco, co všichni obdivujeme nebo po čem všichni toužíme. Podobně je na tom právě i Subaru Impreza WRX STI. Jediným rozdílem je však to, že patří mezi legendy žijí...


Články