Články


Test nového Lesníka v turbíně

21 komentářů 2008-04-10 Přečteno: 6 297x

Nový Lesník

Tak jsem dnes nevydržel a neodolal volání dealera a podlehl jeho naléhání a jel projet novou turbínu. Tedy žádnou elektrárenskou, jak by se neznalci mohli domnívat, ale tu krásnou 169 kW turbínu v novém Foresteru. Už při příjezdu na parkoviště před autosalón, kde stál nový lesa pán, jsem v duchu zjišťoval, že „něco“ není v pořádku. Tedy ono všechno v pořádku bylo, než jsem zaparkoval hned vedle nového kousku od Subaru. Měli ho většího. A to řádně. Vylezl jsem z toho svého, abych zjistil, že ten pořádný kus auta vedle je fakt statnější kousek. Co bych to rozepisoval, stačí se mrknout na přiložené fotky, které mi ochotně dovolili udělat, a které to dokazují do puntíku.

Nový Forester je kus auta, kdy všem, kteří o dosavadním modelu hovořili jako o subtilním autíčku, které snad ani není SUV, nezbyde nic jiného, než odložit svůj úsměv do ledničky. Tohle je plnohodnotné SUVéčko. Narostlo nám do všech stran a přibralo i na hmotnosti, což se sice projevuje trochu ztrátou dynamiky – u manuálu v turbu zrychlíte na 100 za 7,1 a v automatu za 7,9. Celá jedna vteřina proti původní generaci. Ve skutečnosti ten rozdíl ale asi nepostřehnete, protože zátah je pořád úžasný a ukažte mi auto na našem trhu, které to v téhle kategorii dokáže. Hledáte? Hledáte? No tak hledejte a až najdete, tak se ozvěte. Budu mít dlouho klid od telefonu a mailů.. ...

Co se statické prohlídky týče, krom nárůstu rozměrů, musím zmínit dvě krásné koncovky výfuků vzadu a kufr. Kufr jsem otevřel a první dojem byl, že je stejně velký jako ve starším bráchovi. Chyba lávky. Měl jsem v kufru zrovna pár věcí z nákupu a tak jsem se jal prakticky porovnávat. Dejte do kufru balík pet lahví a hned zjistíte rozdíl. Kufr je snad stejně dlouhý, ale je hlubší. Takže tam naskládáte, co budete potřebovat, protože můj starší model(jak nerad to píšu – starší), pojme v pohodě kočárek a bagáž pro celou rodinu na 14 denní dovolenou. Takže chalupáři bažící po mantře objemu kufru – nedejte se zmást oficiální statistikou v tabulce a vyzkoušejte osobně, poznáte,že pravda o objemu kufru není jen v číslech. ...

Od kufru přeskočíme na zadní sedadla. Další zlepšení. Mám ve zvyku nejdříve si nastavit sedadlo řidiče, aby mi „sedlo“ a pak se exportuji na zadní sedačku za řidičem. To co vidíte na fotce – ano to místo mezi mými koleny a přední sedačkou, to je prostor, který starší ročníky nemají, byť se tam sedí fajn. Mám konfekčních 177cm a přede mnou zeje prostor dalších 10-12 čísel. Já si tam v klidu natáhnu nohy!!! A v tom mi nevadí ani subwoofer pod řidičovou sedačkou. Kdybych navíc chtěl usnout, můžu si zadní sedačky víc sklopit dozadu a v pohodě přeladit na vysílaní stanice Sen. Místa je na zadních sedadlech víc i na šířku, takže se tam v pohodě vedle sebe vejdou tři dospělci, což se o předchůdci zcela klidně říci nedá a krom standardní opěrky máme k dispozici na prostředním sedáků i držák pohárků, který v klidu vyklopíme ze sedadla, pokud jsme dva a chceme si užívat oblíbených nápojů. ...

Místo řidiče je dalším posunem vpřed, pamatujeme-li si původního Foerstera. Rozepisovat se nemá asi hlubšího smyslu, protože to poznáte na první pohled. Jen bych zmínil příjemné podsvícení palubní desky, modrou barvou a palubní počítač na středové části palubní desky, který Vás informuje o standardních údajích a má příjemnou, neobtěžující grafiku, na rozdíl od některých jiných značek. Další příjemnost je, že když otevíráte kapotu, tak Vám v tomto „náročném“ úkonu pomáhají dvě vzpěry, které většinu práce odvedou za Vás a podrží kapotu tam, kde má být. ...

No a teď od statiky k dynamice. To, co dělá skutečné Subaru autem hodným toho jména je jízda. Už první otočení klíčku Vás nenechá na pochybách, že srdcem toho auta je boxer. A protože boxeři jsou duší sportovci, nechal jsem, aby si všech 230 koníků pořádně užilo cvalu. ...

Nejdříve jemné oťukávání. Výjezd na křižovatce do kopce mi usnadnil hillholder, který podrží asi 1,5 tlak v brzdovém okruhu a nedovolí Vám po uvolnění brzdy couvnout, takže na rozjezdy s ručkou můžete klidně zapomenout. Příjemná drobnost. No a pak kratší seznámení s manuální převodovkou. Občas jsem v některých médiích četl, že převodovky u Subaru jdou ztuha, že se s nimi musí zápasit a že to vůbec není žádný med. No asi jsem měl tedy „smůlu“ na kus, ale mne tohle nepotkalo a řazení šlo v pohodě, takže se k těmto tvrzením nemůžu připojit. Převodovka má pět stupňů. Až uslyšíte kolegy automobilisty, vyprávět Vám o tom, jak ta jejich má šest, či dokonce sedm stupňů a je to ta nej a to Vaše auto je tedy ale úplně nanic, když má jen pět, připomeňte jim to, až budou tlačit plyn k podlaze a Vy je budete míjet, nebo v zimě až se budou škrábat do kopce, v jehož polovině zjistí, že nedojedou a Vy okolo nich prosvištíte a než cestáři posypou či prohrnou na chalupy, které máte vedle sebe, tak než oni dorazí, Vy už budete mít zatopeno, navařeno a budete spokojeni schouleni v oblíbeném ušáku. Takže po seznámení s převodovkou a opatrném oťukávání jsem protáhl Forestera po silnici plné zatáček v lese, kde jsem zkoušel, jak obstojí jeho mírně zvýšená hmotnost v zatáčkách pod plynem. Shrnu to. Je to Subaru. Žádná změna k horšímu v jeho chování na silnici nepřišla. Hmotnost vozu se sice pocitově, pokud jste zvyklí na předchozí generaci projevuje, ale jen do té míry, že o ní víte, aniž by Vás přivedla do úzkých. Samozřejmě fyzika platí pro každého, ale symetrické awd Vás vede po kolejích, které jsou asi někde na cestě namalovány a pokud nejste vyloženě sebevrah, tak Vás ze silnice nepustí. To asi potvrdí i dealer, který seděl vedle mne a po pár stech metrech jen prohlásil, že mi věří a že snad mám najeto a víc to nekomentoval. Já to ale okomentuji – krátce – Paráááda. Jen škoda, že mne nepustil na rozbahněné lesní cesty, což vzhledem k novotě auta a tomu, co o mně dealer ví, zcela chápu… Však ono to přijde a věřím, že i tam Forester obstojí, protože je navíc mírně vyšší – o 2,5 cm – což určitě pomůže eliminovat delší karoserii a uchrání jí od oděrek v terénu. ...

Pružné zrychlení a zrychlení z místa, jak jsem psal, je „pomalejší“, ale poznají to asi jen skuteční závodníci, protože řidiči na silnici, které jsem míjel to poznali asi stěží. Je znát, že tahle turbína má srdce sportovce, které mu vhodně dovolují zkrotit brzdy, které jsem si také přišlápl a nevadly, takže další body plus. Kdo chce auto, které ho spolehlivě doveze kam potřebuje, ať už sněží nebo leje jako z konve, a ať už je jeho chalupa na horách nebo v hodně hlubokém lese, s tímhle dospělým SUVéčkem nešlápne vedle. Navíc jako bonus bude jezdit v autě, které i přes svou „dospělost“ dokáže jezdit velmi sportovně a jistě bude-li řidič chtít a po závodním dovádění se pak bude ve městě klidně tvářit, jako pohodové rodinné auto, zkrátka Lesník v rouše beránčím. Jo a abych nezapomněl – navíc je to Subaru, což ponechám, jak jistě pochopíte, bez dalšího komentáře…....

Věřte mi, že jsem náruč tohohle auta opouštěl velmi nerad a mám takový vnitřní dojem, že se s ním ještě někdy určitě setkám a na delší čas než jen na krátké svezení....













Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
test lesnika 6 SWRT SWRT
7 let, 9 měsíců
test lesnika
dik 15 pavel.jurik dethroned
8 let, 9 měsíců
dik

Foto galerie

Subaru Forester

Toto je článek o modelu Subaru Forester

Život s Foresterem

Optimistických článků o nových modelech vozů SUBARU Forester na tomto webu mnoho není. Možná je to tím, že Forester „dospěl“ a není o čem psát. Spíše je to proto, že Foerster zapadl do průměru vozů dané třídy.

Doby, kdy první Foerster 2.0 vytýčil novou kategorii automobilu, později 2.0 S Turbo přidal sportovní geny a pokračoval bonviván Foerster 2.5 XT, jsou dávno pryč. V současné době se můžeme ...

Subaru Forester 2.0X facelift

Japonská automobilka omladila SUV Forester. Novinkou je upravený dvoulitrový benzínový motor typu boxer, který tloukl i pod kapotou testovaného provedení. Kromě nového motoru se změnilo ještě několik detailů, šestistupňová manuální převodovka ale stále není pro model 2.0X k dispozici.

O...

Trvalý a neodpojitelný pohon všech kol.

Trvalý a neodpojitelný pohon všech kol.

 

 

   Je mnoho typů osobních automobilů které jsou označeny symbolem 4x4, 4WD apod. Jen málo z nich má „trvalý a neodpojitelný“ pohon kol. Ostatní jsou poháněny jen jednou nápravou. Druhá se zapojí, manuálně nebo automa...

Přenos točivého momentu motoru na kola vozu SUBARU Forester 2.0 s 5MT

 

Jak a proč se točí všechna kola SUBARU Forester MT?

 

   Automobil SUBARU Forester 2.0 s 5MT přenáší točivý moment motoru na kola přední a zadní nápravy v deklarovaném poměru 50:50. Rozdělení realizuje mezinápravový diferenciál (MD), doplněný viskózní spojkou (VS). MD a VS tvoří nerozebíratelný modul, který je umístěn ve skříni s převodovkou a předním diferenciálem.

Rychlostní skříň s př...

Subaru Forester S-Edition

Automobilka Subaru vystavila na svém stánku na autosalonu v Sydney koncept S-Edition

... který se jen v detailech odlišuje od aktuální generace sériového modelu Forester modelového roku 2011. Vychází z verze Forester XT s plochým čtyřválcem s objemem 2,5 l, jehož parametry byly navýšeny o 32 k...


Články