Články


Subaru Forester 2.0X facelift

2011-10-10 Přečteno: 4 219x

Japonská automobilka omladila SUV Forester. Novinkou je upravený dvoulitrový benzínový motor typu boxer, který tloukl i pod kapotou testovaného provedení. Kromě nového motoru se změnilo ještě několik detailů, šestistupňová manuální převodovka ale stále není pro model 2.0X k dispozici.

Omlazený Forester se změnil pouze v detailech, které lze vidět při podrobnějším prozkoumání.  Nová je maska chladiče, vzhled sedmnáctipalcových litých kol, zpětná zrcátka mají jiný tvar a obsahují i směrové ukazatele. Barvy laku karoserie se rozšířily o dvě modré metalízy.

Uvnitř jsou nové optitronové ukazatele, nechybí ani analogový ekonoměr, který zobrazí aktuální spotřebu paliva. Přesto, ovládání palubního počítače pomocí malé, nevhodně umístněné tyčky zůstalo stejné; a ani nyní se nedozvíte dojezd vozidla. Nová je i příplatková barevná parkovací kamera, audio aparatura a duální klimatizace. Jinak vše zůstalo při starém, výtečná je prostornost (a to i na zadních sedadlech) a výhled ze sedadla řidiče.

U benzínového motoru se stále čeká na novou šestistupňovou převodovku, zatím je k dispozici redukční převodovka, byť unikátní, ale v kombinaci s pouze pětistupňovým manuálem. Nebo ještě hůře se zastaralým, pouze čtyřstupňovým (!) automatem. Převodovka je přesná, řazení jednotlivých „kvaltů“ jde ale poněkud ztuha (platí to zejména pro řazení zpětného chodu, který se ani při zcela vyšlápnuté spojce nemusí povést hned napoprvé).

Na podvozku se prakticky nic nezměnilo; Forester potěší posádku dobrým tlumením nerovností a celkovým komfortem. Při ostřejší jízdě je patrný znatelný náklon karoserie, držení stopy a celková jistota jsou ale na velmi dobré úrovni.

Upravený dvoulitr plní Euro 5

Hlavní novinkou pod kapotou je instalace třetí generace plochého čtyřválcového dvoulitru s charakteristickým zvukem motoru typu boxer a velkou kultivovaností. Přestože díky prodloužení zdvihu došlo k takřka zanedbatelnému nárůstu točivého momentu (o pouhé 2 Nm), stále je motor navzdory 150 koním poněkud letargický a pro svižnou jízdu jej musíte vytočit nad 4000 otáček, kdy výrazněji ožije.

Průměrná spotřeba v našem případě dosáhla dle palubního počítače 9,4 litru na 100 ujetých kilometrů. Je však třeba připomenout, že za vyšší spotřebou stojí i fakt, že jsou stále poháněna všechna čtyři kola.

Forester i nadále boduje tradičními zbraněmi – stálý pohon 4x4, plochý motor typu boxer, velká prostornost a schopnosti v terénu či při tahání přívěsů. Naopak, zatím stále chybí šestistupňová manuální převodovka (která je k dispozici pro dvoulitrový diesel), benzínový dvoulitr by potřeboval pár desítek newtonmetrů navíc a několik ergonomických prohřešků se v modernizovaném a nyní hezčím interiéru stále nepodařilo odstranit. Forester není konkurent luxusních SUV, je to prostorné auto na pomezí SUV a off-roadu. A tak je třeba k němu přistupovat.

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Subaru Forester

Toto je článek o modelu Subaru Forester

Život s Foresterem

Optimistických článků o nových modelech vozů SUBARU Forester na tomto webu mnoho není. Možná je to tím, že Forester „dospěl“ a není o čem psát. Spíše je to proto, že Foerster zapadl do průměru vozů dané třídy.

Doby, kdy první Foerster 2.0 vytýčil novou kategorii automobilu, později 2.0 S Turbo přidal sportovní geny a pokračoval bonviván Foerster 2.5 XT, jsou dávno pryč. V současné době se můžeme ...

Trvalý a neodpojitelný pohon všech kol.

Trvalý a neodpojitelný pohon všech kol.

 

 

   Je mnoho typů osobních automobilů které jsou označeny symbolem 4x4, 4WD apod. Jen málo z nich má „trvalý a neodpojitelný“ pohon kol. Ostatní jsou poháněny jen jednou nápravou. Druhá se zapojí, manuálně nebo automa...

Přenos točivého momentu motoru na kola vozu SUBARU Forester 2.0 s 5MT

 

Jak a proč se točí všechna kola SUBARU Forester MT?

 

   Automobil SUBARU Forester 2.0 s 5MT přenáší točivý moment motoru na kola přední a zadní nápravy v deklarovaném poměru 50:50. Rozdělení realizuje mezinápravový diferenciál (MD), doplněný viskózní spojkou (VS). MD a VS tvoří nerozebíratelný modul, který je umístěn ve skříni s převodovkou a předním diferenciálem.

Rychlostní skříň s př...

Subaru Forester S-Edition

Automobilka Subaru vystavila na svém stánku na autosalonu v Sydney koncept S-Edition

... který se jen v detailech odlišuje od aktuální generace sériového modelu Forester modelového roku 2011. Vychází z verze Forester XT s plochým čtyřválcem s objemem 2,5 l, jehož parametry byly navýšeny o 32 k...

Test nového Lesníka v turbíně

Nový Lesník

Tak jsem dnes nevydržel a neodolal volání dealera a podlehl jeho naléhání a jel projet novou turbínu. Tedy žádnou elektrárenskou, jak by se neznalci mohli domnívat, ale tu krásnou 169 kW turbínu v novém Foresteru. Už při příjezdu na parkoviště před autosalón, kde st&a...


Články